Labbens drømme-longlist 2017

I tillegg til å presentere listen over bøker jeg tror kan komme med på longlist vil jeg presentere listen over bøker jeg håper kan komme med på longlist. De fem første på listen er bøker jeg har lest og mener er gode nok til å bli nominert (spesielt de tre første), mens resten er bøker jeg har lyst til å lese.

1. Jess Kidd – Himself (Irland)
2. Anuk Arudpragasam – The Story of a Brief Marriage (Sri Lanka)
3. George Saunders – Lincoln in the Bardo (USA)
4. Cynan Jones – Cove (Wales)
5. Colm Toìbìn – House of Names (Irland)
6. Ned Beauman – Madness is Better Than Defeat Canada)
7. Benjamin Myers – The Gallows Pole (England)
8. Mike McCormack – Solar Bones (Irland)
9. Rick Gekoski – Darke (USA)
10. Rachel Seiffert – A Boy in Winter (England)
11. Gail Godwin – Grief Cottage (USA)
12. Daniel Magariel – One of the Boys (USA)
13. Brian Doyle – The Adventures of John Carson in Several Quarters of the World: A Novel of Robert Louis Stevenson (USA)

Hva håper dere på?

Dette innlegget ble publisert i The Man Booker Prize. Bokmerk permalenken.

5 svar til Labbens drømme-longlist 2017

  1. Elida sier:

    Så spennande! Eg leser Lincoln in the Bardo akkurat nå, og det minner om eit skuespill av Shakespeare i skrivemåten 🙂

    Lik

  2. Haruhi sier:

    Den nederste hørtes veldig gøyal ut!

    Ellers noterer jeg meg Arudpragasam. Og heier på Jess Kidd, siden jeg jo uansett skal lese den 😉 Og generelt sett krysser jeg fingre og tær for en liste som gir både glede og (litt) utfordringer.

    Lik

    • labbensblog sier:

      Det pleier å være en god blanding av glede og utfordringer, så tipper det ikke blir annerledes i år. Håper på en del gode leseropplevelser, noen utfordringer og mange bøker det blir uenigheter om slik at vi får i gang noen gode diskusjoner.

      Lik

  3. Spennende liste. Jeg plukket med meg noen av disse på min liste, som jeg vet at du har lest og likt, ellers så må jeg sjekke ut flere av disse etter hvert. Krysser fingrene for at ikke Ut i vannet av Paula Hawkins kommer med,god historie men som dessverre druknet i antall fortellerstemmer.

    Lik

Legg igjen en kommentar

