Bokbursdag

I dag har min bursdag blitt feiret (en måned forsinket), og i den anledning har min supersnille mamma kjøpt fine gaver til meg. Av bøker fikk jeg:

Mario Vargas Llosa: The Feast of the Goat
Ian McEwan: The Innocent
Thomas Mann: Death in Venice
Ian McEwan: The Child in Time
Aleksandr Solzhenitsyn: One Day in the Life of Ivan Denisovich

Jeg har ønsket meg hver enkelt av disse bøkene lenge, men jeg har ikke fått tak i dem her hjemme. Mamma, derimot, fant dem i Dublin. Anmeldelser kommer så snart jeg får lest dem. I tillegg til bøkene fikk jeg ikke mindre enn åtte bokmerker. Det var som å åpne en godteripose full av forskjellig smågodt. I morgen skal jeg løpe bort på jobben å kjøpe meg en fin eske jeg kan oppbevare alle bokmerkene mine i (og jeg skal prøve å lete frem alle jeg hadde fra før). I kveld skal jeg lese ferdig The Red Pyramid, slik at jeg blir klar for å starte på en av mine flunkende nye bøker i morgen.



De keltiske bokmerkene og «datter»-bokmerket er mine favoritter. De var utrolig fine. I morgen begynner jeg å lese enten en av McEwan-bøkene eller One Day in the Life of Ivan Denisovich, og siden det er ganske dystre bøker det er snakk om kommer jeg til å bruke Little Miss Sunshine bokmerket mitt, som du kan se på det øverste bildet, til den boken jeg velger. Må ha litt balanse i hverdagen.

For en genial gave til en bokelsker =)

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Bokbursdag

  1. knirk sier:

    Gratulerer med dagen!
    Fine gaver, og bokmerker er undervurdert.

    Lik

  2. Stine sier:

    Ja, gratulerer med dagen 🙂 Kjempeflotte gaver, ønsker meg bokmerker selv, hehe 🙂

    Lik

  3. labben sier:

    Egentlig var dagen min for over en måned siden, jeg er bare litt treig med å feire. Men takk likevel =)

    Jeg elsker bokmerker, og kjøper alle jeg kommer over som jeg liker. Det er godt mulig jeg kommer til å ha en stor samling en dag, slik som andre samler på frimerker eller glansbilder. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg liker den ideen.

    Lik

  4. labben sier:

    Oj, jeg tror det var lurt at jeg la til parantesen med en måned forsinket, for jeg skjønner at innlegget mitt kan få det til å virke som om jeg har bursdag.

    Stine: Kanskje jeg skal inkludere bokmerker neste gang jeg har give-away, slik som Julie gjorde? Vi har en del gøye på jobben, dog ikke like fine som noen av de jeg fikk i dag.

    Lik

  5. Rose-Marie sier:

    Gratulerer med vel overstått bursdag! Og FOR en fantastisk mor du har! Jeg har lest samtlige bøker bortsett fra «The Feast of the Goast» – eller Bukkefesten som den heter på norsk – men den ligger på vent. Ian McEwan er en av mine store favoritter! Jeg ser frem til dine bokomtaler!

    Lik

Legg igjen en kommentar

